Home > Poker Regels > Seven-Card-Stud Regels
PRO 7

7-Card-Stud Regels - Leer de Regels van Seven Card Stud Poker

Delen Via

Bij Seven-Card-Stud wordt geen gebruikt gemaakt van community cards, ook zijn er in tegenstelling tot Texas Hold’em en Omaha niet vier maar vijf inzetrondes. Het spel heeft geen vaste posities; in plaats ervan wordt de inzet volgorde bepaald door de getoonde kaarten.

Gedurende het spel worden er geen blinds gebruikt, in plaats daarvan plaatsen alle spelers een ante. Als de antes ingezet zijn, krijgt iedere speler drie kaarten: twee gesloten hole cards en één open kaart welke zichtbaar is voor alle spelers.

De Eerste Inzetronde

De speler met de laagste kaart die getoond wordt, moet het initiatief nemen en een "bring-in" gok maken. De bring-in is gewoonlijk de helft van de standaard kleine inzet bij vaste limiet. Mochten twee spelers dezelfde reeks up-cards hebben wordt de suite de bepalende factor voor wie de bring-in moet plaatsen. Clubs is de laagste suit gevolgd door Ruiten, Harten en Schoppen. Dit houdt dus in dan   de laagst mogelijke kaart is.

Nadat de bring-in bet is gespeeld gaat het spel wijzerzin verder. De eerstvolgende speler links kan stoppen (fold), verhogen (raise) of meegaan (call). Een raise bestaat uit de grote van de opening bet en een call is de grootte van de bring-in bet.

De ronde gaat verder tot alle spelers hetzelfde bedrag in de pot hebben gelegd.

De Tweede Gokronde

Een vierde kaart, ook wel bekend als "Fourth Street" wordt open aan de spelers gegeven die nog in het spel zijn.  Deze en de volgende inzetrondes beginnen met de speler met de beste up-cards.

Er word geen gebruik meer gemaakt van de kleinere bring-in bet. Mocht een speler de zelfde kaart als de up-card hebben, kan hij/zij een kleine bet uitbrengen of de grotere bet de in de volgende gokrondes word gebruikt. Deze optie is er alleen voor speler die een tweede kaart hebben die dezelfde is als de up-card.

Bijvoorbeeld:

Het is een $5-$10 Seven-Card Stud spel. Een speler heeft (X-X) 8 en bij de tweede gokronde krijgt hij nog een 8 voor een bord van (X-X) 8 8. Hij kan nu kiezen om te checken, $5 gokken of verder gaan en $10 gokken.

Het gokken gaat wijzerzin verder bij de speler die eerst moest spelen en eindigt als alle spelers een gelijk bedrag in de pot hebben bijgedragen.

chips22

De Derde Gokronde

De dealer deelt de vijfde kaart met het gezicht naar boven voor elk overblijvende speler.

De speler met de beste up-card begint.

Alle bets bestaan uit hetzelfde bedrag als de bigger bet.

Bijvoorbeeld:

Het is een $5-$10 Seven-Card Stud Spel. Er blijven drie spelers over in het spel. Speler A heeft (X-X) 8 8 K, speler B heeft (X-X) Q 2 Q en speler C heeft (X-X) T J 9. Speler B moet eerst spelen omdat zijn board cards de beste zijn. Hij kan checken of gokken en daarna gaat het spel verder in wijzerzin.

Het gokken gaat verder in wijzerzin tot alle overblijvende speler een gelijk bedrag in de pot hebben bijgedragen.

De Vierde Gokronde

De dealer deelt een zesde kaart met het gezicht naar boven aan alle overblijvende spelers.

De speler met de beste up-card speelt eerst

Alle bets bestaan uit hetzelfde bedrag als de bigger bet.

Het gokken gaat wijzerzin verder vanaf de eerste speler en stopt als alle spelers een gelijk bedrag in de pot hebben bijgedragen.

De Vijfde Gokronde

De Dealer deelt een zevende kaart met het gezicht naar beneden aan alle overgebleven spelers.

De speler met de beste up-cards begint.

Alle bets bestaan uit hetzelfde bedrag als de bigger bet.

Het gokken gaat wijzerzin verder vanaf de eerste speler en stopt als alle overgebleven speler een gelijk bedrag in de pot hebben bijgedragen.

Als iemand meegaat in de laatste gokronde volgt een showdown. De speler bij wie wordt meegegaan is verplicht om zijn drie omgekeerde kaarten te tonen. De andere spelers hebben de keuzen hun hand te ‘mucken’ oftewel weg te gooien OF ze kunnen hun winnende hand tonen.